فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

امور اقتصادی | تدبیر اقتصاد
سرگرمی | پزشکی
آفاق | بیست تولز
فونت زيبا ساز
پایان سال 92

باسلام

پیشاپیش عیدنوروز رو به همه دوستان تبریک عرض میکنیم

امیدواریم که سالی پرخیر و برکت و پراز موفقیت رو  پیش رو داشته باشید...

ازهمه کسانی که در این مدت به وبلاگ خودشون سرزدند ویا به هر نحوی کمک کردند تشکر میکنیم

امیدواریم در سال جدید خیلی بهتر از قبل درخدمتتون باشیم

                              


به سلامتی همه ی بچه های حسابداری

اینم از هفت سین خودمون....

سود و زیان

   سرمایه گذاری

      سند حسابداری

        سپرده

          سهام

             سفته

              سررسید

 

          دوستان عیدتون مبارک

 

    


موضوعات مرتبط: اخبارو اطلاعیه ها.. ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 27 اسفند 1392برچسب:, | 2:14 بعد از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |

 

 

دانشجویان عزیز!
مرگ حقه
سلف دانشگاه وسیله است
:|


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 21 اسفند 1392برچسب:, | 9:26 بعد از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |

 

* یک حسابدار موفق چه ویژگی هایی دارد؟


ویژگی های یک حسابدار موفق:

یک حسابدار واقعا موفق در دنیای کسب و کار ویژگی های مشخصی دارد. حسابداری که کل ویژگی های زیر را داشته باشد کمیاب است اما اکثر حسابداران موفق بسیاری از این ویژگی ها رادارند.

.1تمرکز

حسابدار موفق سعی می کند ضمن آگاهی حداقلی از حوزه های مختلف حسابداری از قبیل حسابدازی مالیاتی، حسابداری مالی، حسابداری بهای تمام شده، حسابداری مدیریت، حسابداری بخش دولتی، حسابرسی داخلی و ... در یک محور اصلی به طور خاص تمرکز کند و در آن حوزه یک متخصص تمام عیار می شود.

.2 تخصص و دانش

تخصص فنی: حسابدار موفق اصول و استانداردهای حسابداری را خوب می شناسد. وی سعی می کند تا حد امکان گواهی نامه های حرفه ای مرتبط با رشته را اخذ کند و مطالعات مستمر داشته باشد. آموزش مستمر چیزی است که حسابدار موفق از آن غافل نمی شود.
تخصص مدیریتی: یک حسابدار موفق، از اصول و تکنیک های مدیریت و اداره کسب و کار آگاه است. بنابراین برای موفق شدن در حسابداری، باید مطالعاتی در حوزه علم مدیریت هم داشت.
مهارت سخنوری و نوشتن: یک حسابدار موفق خوب حرف می زند و خوب می نویسد. وی قواعد نوشتن را کاملا رعایت می کند و دقیق و صحیح و محترمانه می نویسد.

 

. 3 ویژگی های شخصی و ظاهری

ظاهر: حسابدار موفق لباسهای مرتبی می پوشد و همواره به آراستگی ظاهر در عین سادگی توجه می کند. وی حتی به تمیز بودن کفشها و کوتاه بودن ناخن ها و مرتب بودن موهای سرش هم توجه می کند. حسابدار موفق ظاهری بشاش و تمیز دارد.
درستکاری : حسابدار دو چیز برای فروش دارد یکی زمان و دیگری درستکاری می باشد. حسابدار موفق استانداردهای شخصی بالایی برای صداقت و درستکاری دارد و همواره با استانداردهای بالای سازمانی خود را مطابقت می دهد و با آن زندگی می کند. حسابدار موفق زندگی شخصی خود را با استانداردهای زندگی حرفه ای هماهنگ می کند.
اعتماد به نفس: حسابدار موفق اعتماد به نفس دارد، اما نه بیش از حد.
خدمت محوری: حسابدار موفق همواره برای ارائه خدمات حرفه ای به دیگران تلاش می کند و به حل مشکلات آنان می اندیشد.
دفتر کار یا محل کار: حسابدار موفق، دفتر کار تمیز، سازمان دهی شده، جذاب و راحتی دارد.
بهداشت شخصی: حسابدار موفق همیشه خوشبو و خوشرو است. او به آرامی و شمرده شمرده صحبت می کند، با صدای بلند سخن نمی گوید. سالم و پر انرژی به نظر می رسد. در محیط کار نه خواب آلود است و نه خسته.
طرز نگرش به محیط: حسابدار موفق مثبت اندیش ( البته با تردیدهای حرفه ای ) است و همیشه کار کردن را دوست دارد. وی از حل مسائل مشعوف می شود.
خوش مشربی: حسابدار موفق با گروه های مختلف تعامل دارد، حتی با افرادی که دیگران احساس خوبی از تعامل با آنها ندارند. وی از انزوا و دوری از محیط پرهیز می کند.
خلاقیت: حسابدار موفق راه حلهای خلاقانه ای را برای مسائل پیدا می کند و گزینه های مختلف را در پیش روی خود قرار می دهد و بررسی می کند.


موضوعات مرتبط: آموزشی.. ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 21 اسفند 1392برچسب:, | 6:29 بعد از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |

جامعه‌شناسی دانش بررسی جامعه است. این رشته علمی به بررسی جوامع بشری، برهم‌کنش‌های آنها، و فرایندهایی که جوامع را در وضعیت جاری‌شان نگاه داشته یا تغییر می‌دهد، می‌پردازد. هدف این حوزه علمی پرداختن به تجزیه جامعه به بخش‌های تشکیل دهنده‌اش مانند انجمن‌ها، نهادها، گروه‌های هم‌جنس،هم‌نژاد، یا هم‌سن، و بررسی نحوه برهم‌کنش فعال این اجزاء با همدیگر است. علاوه بر اینها، این علم موضوعاتی مانند طبقه اجتماعی، قشربندی، جنبش اجتماعی، تغییرات اجتماعی و بی نظمی‌هایی مانند جرم، انحراف، و انقلاب را مورد تحقیق قرار می‌دهد.

از آنجایی که در مقایسه با بقیه حیوانات، انسان کمتر تحت تأثیر و کنترل غرایز می‌باشد، بخش زیادی از رفتارهای او توسط ساختارهای اجتماعی کنترل می‌شود. این موضوع ضرورت وجود ارگان‌های اجتماعی (از قبیل ارگانهای اقتصادی، مذهبی، آموزشی، سیاسی،...) جهت مشخص کردن رفتارها و تصمیمات انسانها را نشان می‌دهد. رشته جامعه‌شناسی به بررسی نحوه‌های تأثیر ارگان‌های اجتماعی بر رفتار انسانها، برهم‌کنش ارگان‌های اجتماعی مختلف با یکدیگر، تشکیل، فرسودگی و نابودی آنها می‌پردازد. از آنجایی که جامعه‌شناسی به رفتار ما به عنوان موجوداتی اجتماعی توجه دارد، زمینه پژوهش آن از واکاوی (تحلیل) تماس‌های کوتاه میان افراد ناشناس در خیابان گرفته تا بررسی روندهای اجتماعی جهانی، همه را دربر می‌گیرد. جامعه‌شناسی، علم شناخت جامعه و همچنین ساختارها، روابط درون آن، نهادهای آن و واقعیت‌های اجتماعی است.

ابن خلدون مؤسس «علمی از تشکیلات اجتماعی» بوده که به آنچه امروزه جامعه‌شناسی خوانده می‌شود شباهت دارد؛چنانچه برخی از محققین ابن خلدون را پدر جامعه‌شناسی می‌شناسند. بگفته دانشنامه بریتانیکا جامعه‌شناسی در اواخر قرن ۱۹ میلادی بواسطه کارهای امیل دورکیم در فرانسه، ماکس وبر و گئورگ زیمل در آلمان، رابرت پارک و آلبیون وودبری اسمال در آمریکا ظهور کرد. جامعه‌شناسی در ایران توسط غلامحسین صدیقی (تولد: ۱۲۸۴ هجری شمسی) در سال ۱۳۱۷ هجری شمسی بنیان نهاده شد.

جامعه‌شناسان از روش‌های مشاهده‌ای مختلف، نظرسنجی و مصاحبه، تحلیل‌های آماری، آزمایش‌های کنترل شده، و روش‌های دیگر بهره می‌جویند.

بقیه در ادامه مطلب...


موضوعات مرتبط: آموزشی.. ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 21 اسفند 1392برچسب:, | 3:41 بعد از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |

قابل توجه دانشجویان مقطع کارشناسی در درس اصول 2

 

سرفصلهای زیر در مبحث شرکتهای تضامنی همواره مورد تاکید آزمون های ارشد قرار گرفته و هر ساله چندین تست از آنها در سوالات درس حسابداری مالی طرح می شود:

1- تسهیم (تخصیص) سود و زیان

2- تغییر در ترکیب شرکا ( ورود و خروج شریک)

3- تغییر در نسبت تقسیم سود و زیان

4- حسابداری انحلال و تصفیه

....ماده 20 قانون تجارت شرکتهای تجاری را به 7 نوع تقسیم نموده است:

1- شرکت سهامی (اعم از عام و خاص)

2- شرکت با مسولیت محدود

3- شرکت تضامنی

4- شرکت مختلط غیر سهامی

5- شرکت مختلط سهامی

6- شرکت نسبی

7- شرکت تعاونی تولید و مصرف

«شرکت تضامنی شرکتی است که تحت اسم مخصوص، برای امور تجارتی بین دو یا چند نفر با مسولیت تضامنی تشکیل می شود. اگر دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض کافی نباشد، هر یک از شرکاء مسؤول پرداخت تمام قروض شرکت است».

بسیاری از فعالیتهای بازرگانی، تولیدی و خدماتی که در جامعه رسما به صورت یکی از اشکال هفتگانه حقوقی قانون تجارت به ثبت نرسیده اند از نظر دادگاه ها و قوانین جاری مملکتی فعالیتی تضامنی محسوب می گردد و مسؤولیت و ضمانت شرکاءی آن در قبال اشخاص ثالث نامحدود است.

.خصوصیات شرکتهای تضامنی:

الف: انتخاب آزادانه شرکاء

ب: عمر محدود

از آنجایی که شرکت تضامنی بر اساس یک قرارداد (شرکتنامه) تشکیل می گردد، عمر آن محدود می باشد. اگر قرارداد برای مدت محدودی تنظیم شده باشد، عمر شرکت در پایان این مدت به سر می رسد. چنانچه در قرارداد محدودیتی برای عمر شرکت ذکر نگردیده باشد، عمر شرکت پس از انجام عملیاتی که شرکت برای آن تشکیل گردیده، خاتمه می پذیرد. همچنین اگر هیچ یک از این حالات متصور نباشد عمر شرکت می تواند به درخواست هر یک از شرکاء به پایان رسیده و منحل شود.

ج: مسؤولیت نامحدود

مسؤولیت شرکاءی شرکتهای تضامنی به سرمایه آنها محدود نبوده، بلکه چنانچه دارایی شرکت برای تادیه تمام قروض کافی نباشد، هر یک از شرکاء مسؤول پرداخت تمام قروض خواهد بود.

د: مدیریت

مدیریت شرکتهای تضامنی و کنترل آن در اختیار مالکین شرکت می باشد و هرگونه تصمیم گیری با رضایت کلیه شرکاء صورت می گیرد.

ه: سهولت تشکیل

 

شرکتنامه:

پایه و اساس شرکت تضامنی بر مبنای قراردادی است که باید با رعایت قانون تجارت تهیه و تنظیم شده و مورد توافق کلیه شرکاء باشد، این قرارداد را شرکتنامه گویند. شرکتنامه حاکی از روابط مالی بین شرکاء، نحوه تقسیم سود و زیان، ورود و خروج شریک یا شرکاء، انحلال شرکت، اختیارات و وظایف، تعهدات و امتیازات، میزان برداشت هر یک از شرکاء و ... می باشد.

شرکاء :

شرکاء در شرکتهای تضامنی کسانی هستند که شرکتنامه را قبل از تشکیل شرکت امضا کرده یا بعد از ایجاد آن طبق ماده 12 قانون تجارت وارد شرکت شده باشند. به موجب قانون و بر حسب اقتضاء شرکت، حداقل شرکاء دو نفر بوده ولی حداکثری برای آن در نظر گرفته نشده است.

تشکیل شرکت تضامنی:

تشکیل اولیه شرکت تضامنی بر اساس توافق دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری مشترک و سرمایه گذاری برای تحصیل سود می باشد. بعد از توافق شرکاء ابتدا یک حساب جاری به نام شرکت در شرف تاسیس افتتاح و سرمایه نقدی به آن حساب واریز و آن قسمت از سرمایه که به صورت غیر نقدی به شرکت آورده می شود بر مبنای ارزش بازار (ارزش متعارف) دارایی در زمان انتقال و با رضایت کلیه شرکاء ارزیابی و در اختیار شرکت قرار می گیرد. بعد از واریز وجوه نقد و ارزیابی داراییهای غیر نقدی به ارزش متعارف، شرکاء از بین خود، مدیر یا مدیرانی انتخاب، و به همراه شرکتنامه و سایر مدراک لازم برای تاسیس به اداره ثبت شرکتها مراجعه و پس از طی مراحل قانونی، شرکت رسما تحت شماره معین و نام مخصوص به ثبت می رسد.

حسابداری شرکتهای تضامنی:

در شرکتهای تضامنی برای هر یک از شرکاء یک حساب سرمایه درد فتر کل افتتاح می شود که نشان دهنده میزان سهم الشرکه هر شریک بوده و مانده آن نماینده حق مالکیت آن شریک در شرکت تضامنی می باشد. چون هر نوع تغییر در سرمایه شرکت باید در شرکتنامه منعکس و در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسد، لذا هر شریک دارای حساب جاری و حساب برداشت مخصوص به خود بوده و برداشتهای وی به بدهکار حساب برداشت مخصوص او منظور و در پایان سال مانده بدهکار آن به حساب جاری شریک منتقل می شود. سهم سود و زیان هر شریک نیز به حساب جاری وی منتقل می گردد. مانده بستانکار حساب جاری هر شریک نشان دهنده طلب شریک از شرکت و مانده بدهکار آن مبین بدهی شریک به شرکت می باشد.


سرمایه گذاری شرکاء:

سرمایه گذاری شرکاء می تواند به صورت نقدی و یا غیر نقدی باشد، چنانچه تمام یا بخشی از آورده یا سهم الشرکه هر یک از شرکاء‌ به صورت غیر نقدی باشد این داراییها باید با موافقت کلیه شرکاء ارزیابی گردند.

ارزیابی داراییهای غیر نقدی و انتقال آن به شرکت بدین علت باید صورت گیرد که اولا شخصیت شرکاء مستقل از شخصیت حقوقی شرکت می باشد و ثانیا این دارایی ها باید بر اساس اصل بهای تمام شده به ارزش منصفانه بازار در دفاتر شرکت ثبت گردند.

مثال 1

فرض کنید آقای احمد پور و آقای یادگار توافق نمودند که با آورده های زیر شرکت تضامنی یادگار و شریک را تشکیل دهند. آورده های نقدی و غیر نقدی که مورد توافق شرکاء قرار گرفته اند به شرح زیر می باشند:


 

              احمد پور           یادگار            جمع

وجه نقد  100000            -----             100000        

 زمین    300000            500000       800000

ساختمان 200000        300000         500000  

جمع    600000            800000           1400000 

 

ثبت رویدادهای مالی تاسیس شرکت تضامنی یادگار و شریک در دفتر روزنامه شرکت مذکور به شرح زیر می باشد:

 

تاریخ

شرح

عطف

بدهکار

بستانکار

 

حساب صندوق

حساب زمین

حساب ساختمان

حساب سرمایه احمد پور

حساب سرمایه یادگار

.ثبت سرمایه گذاری نقدی و غیر نقدی یادگار و احمدپور

 

100000

800000

500000

 

 

 

600000

800000

*نکته: در این مثال بهای داراییها یا آورده های غیر نقدی تجدید ارزیابی نشده زیرا بهای مذکور مورد توافق شرکاء قرار گرفته است.

بقیه در ادامه مطلب....


موضوعات مرتبط: آموزشی.. ، نمونه سوالات.. ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 21 اسفند 1392برچسب:, | 1:51 بعد از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |

                       

شکی نیست که موجودیت این اقتصاد که ایرانی و اسلامی است باید هر چه بهتر معلوم و مشخص شود.

                       این مسئله با تبیین اهداف اقتصاد مقاومتی قابل بررسی است .....

اصطلاح اقتصاد مقاومتی اولین بار پس از محاصره غزه در سال ۲۰۰۵ که ناتوانی در امر صادرات امکان صادرات و در نتیجه کشت بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله توت فرنگی

را کاهش داده بود استفاده شد. و ضوابط و معیارهای حاکم بر مفهوم اقتصاد مقاومتی شناسایی گردید.پس از تشدید تحریمها علیه ایران در سالهای اخیر این شیوه توسط حکومت

ایران ترویج گردید و در اقتصاد مقاومتی هدف استفاده از توان داخلی و مقاومت در مقابل تحریمها با ایجاد کمترین بحران است.

اقتصاد مقاومتی به معنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقباً تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آن تاثیرها می‌باشد و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت است

همچنین برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی‌های خارجی کاهش یابد و بر تولید داخلی کشور و تلاش برای خوداتکایی تاکید گردد.طبق نظر دولتمردان ایران

در تعریف اقتصاد مقاومتی، ضرورت مقاومت برای رد کردن فشارها و عبور از سختی‌ها برای رسیدن به نقاط مثبت ملی نیاز است.این روش اقتصادی از نظر تعریف با اقتصاد ریاضتی 

تفاوت دارد.

چرا اقتصاد مقاومتی یک ضرورت است؟
 
چرا امروز دشمن تهاجم گسترده‌ی اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است؟ آیا دشمن زودتر از ما به نقطه‌ضعف ما پی برده است؟ آیا تحریم‌‌‌های اقتصادی توانسته است بر اقتصاد
خانوارهای ایرانی تأثیر منفی داشته باشد؟ آیا فشار اقتصادی بر مردم می‌‌‌تواند منجر به تغییرات فرهنگی و عقیدتی شود؟


چرا امروز دشمن تهاجم گسترده‌ی اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است؟ آیا دشمن زودتر از ما به نقطه ضعف ما پی برده است؟ آیا تحریم‌‌‌های اقتصادی توانسته است
بر اقتصاد خانوارهای ایرانی تأثیر منفی داشته باشد؟ آیا فشار اقتصادی بر مردم می‌‌‌تواند منجر به تغییرات فرهنگی و عقیدتی شود؟ و اینکه چرا در نظام اسلامی اقتصاد، بعد از اعتقاد،
مهم‌‌‌ترین رکن قیام و مقاومت علیه ظالم و استقلال سیاسی محسوب می‌‌‌شود؟
 
 
اقتصاد سیاسی مقاومتی
 
 
اقتصاد مقاومتی یک بحث تئوریک محض مختص دانشگاه و حوزه نیست، بلکه بیشتر اقتصاد کاربردی (Applied Economy) است. اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست، یک واقعیت
اقتصادی است که شاخص‌‌‌های آن ریشه در عمل دارد، نه حرف.
 
این دیدگاه جدید به اقتصاد را می‌‌‌توان با واژه‌ی Resistive economy به مجامع علمی معرفی کرد و حتی در مفهوم دقیق‌‌‌تر، می‌‌‌توان از واژه‌ی اقتصاد سیاسی مقاومتی
(Political Resistive Economy) استفاده کرد و برای ارزیابی آن شاخص‌‌‌های اقتصاد سیاسی تعریف و استخراج نمود، زیرا این واژه یک مفهوم اقتصاد سیاسی است تا یک مفهوم اقتصادی
و به دنبال راه‌حل‌‌‌های اقتصاد سیاسی می‌‌‌باشد که در عمل و کاربرد بتواند مبتنی بر اقتصاد اسلامی، نه تنها بر بحران‌‌‌های ایجادشده در عرصه‌ی اقتصاد سیاسی فائق آید، بلکه
مسیر اقتصاد را در جهتی قرار دهد که آمادگی و آینده‌نگری لازم نیز اتخاذ شده باشد.
 
القای تفکر اقتصاد مقاومتی یک تدبیر هوشمندانه است تا مدیران ارشد اقتصادی را از غفلت ایجادشده در بخش اقتصاد برهاند. اقتصاد مقاومتی مکمل جهاد اقتصادی است.
 
اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اقتصاد اسلامی
 
 
بر اساس نظر شهید محمدباقر صدر، اسلام دارای مکتب اقتصادی است و نیازی به تقلید از تفکرات انحرافی نیست. بر این اساس، مبنای اقتصاد مقاومتی باید مبتنی بر اقتصاد اسلامی
باشد تا بتوان علاوه بر در امان ماندن از بحران‌‌‌های اقتصاد سرمایه‌‌‌داری، مانند بحران نظام بانکداری و نرخ بهره، بحران بدهی و اعتبار و بحران‌های جمعیتی، از ظرفیت‌‌‌های اقتصاد اسلامی
نیز بهره‌ی کافی برد و تحت تأثیر تغییرات فرهنگی‌ـ‌اجتماعی ناشی از اقتصاد سرمایه‌‌‌داری قرار نگرفت.
 
همچنان که مقام معظم رهبری نیز تأکید نمودند، مبارزه با اقتصاد سرمایه‌‌‌داری به معنای حرکت به سمت سوسیالیسم نیست. علاوه بر شناخت و رفع نقاط ضعف و بهبود نقاط قوت
اقتصاد ملی، یک جنبه‌ی اقتصاد مقاومتی می‌‌‌تواند جلوگیری از گرایش اقتصاد جمهوری اسلامی به تفکرات سرمایه‌‌‌داری و سوسیالیستی است.
 
بقیه در ادامه مطلب...

موضوعات مرتبط: آموزشی.. ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 21 اسفند 1392برچسب:, | 1:15 بعد از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |

یکی از ثمرات مکانیزه نمودن فرایندها علاوه بر سهولت و تسریع انجام کارها، فراهم آوردن امکان کنترل و نظارت و جلوگیری از سوء استفاده های افراد سود‌جو است. در خصوص چک به عنوان‌ابزار پرداخت  مقبول در جامعه،  بانک مرکزی در تلاش استبا نظام مند نمودن ‌فرایند از نقطه آغازین که درخواست مشتری برای دریافت دسته چک است تا نقطه پایانی که در واقع تسویهبین بانک و مشتری انجام می شود، امکان سوء استفاده را به حداقل میزان ممکن برساند. در همین راستا، روابط عمومیبانک مرکزی گفتگویی با داود محمدبیگی مدیر اداره نظام های پرداخت این بانک انجام داده است که از نظر می گذرانید:

لطفا به صورت مختصر ضمن توضیح پروژه چکاوک ، مزیت شاخص آن را بیان فرمایید.

در کنار سیستم‌های موجود در حوزه نظام نوین پرداخت در کشور یکی دیگر از سیستم‌های پیش بینی شده در طرح استقرارنظام بانکداری الکترونیکی  سامانه انتقال تصویر چک و یا سامانه مدیریت چک‌ها است. نظام فعلی که در آن اصل چک ها به صورت کاغذی از بانک بستانکار به اتاق پایاپای اسناد بانکی ارسال شده و اتاق نیز فرایند تبادل آن با بانک بدهکار و اعلام نتیجه به بانک بستانکار را انجام می دهد دارای اشکالات متعددی است.
از جمله مشکلات روش فعلی :
1- پردازش دستی موجب کندی عملیات تسویه و همچنین بروز خطاهای نیروی انسانی می شود.
2- ریسک ناشی از حمل و نقل چک ها بسیار بالاست و همچنین بسیار پرهزینه است.
3- عدم امکان نظارت موثر بانک مرکزی بر فرایند تسویه بین بانکی 
4- استاندارد نبودن مشخصات فیزیکی و محتوای چک و ... بسیاری موارد دیگر که در روش فعلی تسویه چک ها وجود دارد.
در حال حاضر یکی از ایرادات  چک‌ها‌ علاوه بر کاهش اعتماد عمومی‌به این ابزار پرداخت، استاندارد نبودن آنها است، چک ها توسط بانکها در رنگ ها و طرح ها و بعضا اندازه‌های مختلف صادر می شود، بر این اساس  بانک مرکزی موضوع استانداد سازی چک ها را در دستورکار قرار داده است . استاندارد سازی علاوه بر لحاظ فاکتورهای امنیتی امکان پردازش چک توسط سامانه را فراهم می کند.
 با اجرای پروژه چکاوک، بانک مرکزی سامانه ای در اختیار بانکها قرار می دهد که عملا آنها را از  گردش لاشه چک بی نیاز می نماید. در واقع اصل چک پس از اسکن در بانک بستانکار و  درج اقلام اطلاعاتی آن در سامانه بایگانی خواهد شد. 
یکی از مزایای این پروژه افزایش سرعت پردازش و نقدشوندگی چک ‌هاست‌. با این سامانه‌ چک‌ها در دورترین نقاط  کشور حداکثرظرف مدت 24 ساعت وصول می شود در صورتی که در حال حاضر این فرایند با توجه به بعد مسافت و ضرورت حرکت فیزیک چک در شبکه ممکن است چند روز‌به طول بیانجامد . ویژگی دیگر  این سامانه انسجام و یکپارچگی آن با  سایر سامانه های ملی پرداخت، مانند ساتنا و پایا است . این انسجام علاوه بر تسریع و سهولت فرایند تسویه بین بانکی و  واریز وجوه به حساب مشتریان ، امکان نظارت و کنترل بر فرایند نقدشوندگی چک و دسترسی به آمار و اطلاعات مربوط به چک های برگشتی را به صورت برخط در اختیار بانک مرکزی قرار می‌دهد. در واقع با ایجاد این سامانه یکی دیگر از اجزاء بانکداری الکترونیک محقق می گردد. 

لطفا به طور خلاصه نحوه کارکرد سامانه را  توضیح دهید.

بقیه در ادامه مطلب.....

                                                            

 

                              (منبع:www.cbi.ir_وبسایت رسمی بانک مرکزی )


موضوعات مرتبط: آموزشی.. ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, | 8:52 قبل از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |

تقلب:
یک سری اعمال ننگین در صورت با عرضه بودن واین کاره بودن شخص امتحان دهنده آخر عاقبت خوش وخرمی دارد.نوعی هلو برو تو گلو که با توجه به درجه درایت و تیزی استاد ومراقبان می تواند نوع هلویش از هسته دار وخاردار تا آب هلو با طعم موز و عشق و حال متغیر باشد.بیراهه ای که اتفاقا آخرش به هدف ختم می شود.یک نوع وسیله درس پاس کن نا مشروع.

شب امتحان:
شب ملخ.شب ظلمانی یلدا.شب سوانح وسوختگی نا کجا آباد دانشجو.شبی که در آن نسکافه و قهوه از والیوم ده هم خواب آورتر می شوند.در این شب انسان تمام مصائب تاریخ بشر را به صورت کنسانتره نوش جان می کند.یک نوع زلزله در میان ایام سال.

شب چشمهای پف کرده ودهان های کف کرده.شب رقص وپایکوبی کلمات جزوه وکتاب بر روی سسلسله اعصاب محیطی ومرکزی دانشجو.

جزوه:
یک جور کاتالیزور که در صورت همکاری ابروبادومه وخورشیدواینا دانشجورا به سمت پاس شدن درس هل می دهد.تمام همه علم بشری.چکیده دانش تاریخ مصرف گذشته استاد. وسیله ای که معمولا دانشجو با آن سر کار گذاشته می شود.تنها شاهد ماجرای سوخاری شدن دانشجو در شب امتحان.قوت قلبی که عاقبت آفت قلب می شود.

مراقب:
موجودی ستم کار و ریا پیشه که متاسفانه چشم وگوش و باقی حواس را هم دارد. سیستمی که نقش دزدگیرمنازل را سر جلسه ایفا میکند.گالری ضدحال.موجودی که روی سینه اش نوشته شده:من مراقبم،شما چطور؟ یک نوع تله موش زنده.

روزامتحان:
روزی که درآن خورشید طلوع نمی کند.زمانی برای جفتک زدن اسب ها،لحظه ای که درآن دانشجومی خواهد سر به تن عالم آدم نباشد.روز شغال.روزی که درآن نگاه ها عمیق می شوند.روزلبخندهای استراتژیک.روزی که در آن دوست ودشمن با هم ودر کنار هم به قربانگاه می روند.

نمره:
تبلور میزان دانش،مهارت ودودره بازی دانشجو،بهانه ای همیشگی برای اعتراض. وسیله ای که استادبا آن چه ها که نمی کند!عاملی که برای بدست آوردن آن دانشجو علاوه برخرزدن،اعمال شنیع دیگری رانیز باید انجام دهدکه قلم دروصف آن قاصراست!

سؤال:
یک نوع شعورسنج استاد ودانشجو.کلمات نفرت انگیزی که به نوبت وتک تک مثل نیزه در چشم دانشجوفرو میروندولحظه به لحظه او را به عمق نادانی اش واقف تر می کنند. لورفتن آنها به حماسه سازی دانشجویان منتهی میشود.انواع مختلف آن از تشریحی سیانوری تاتستی گوگوری مگوری متغیراست.

استاد:
منبع علم،ژنراتوردانش،نیروگاه انسانیت،تبلوردانایی،کوه توانایی،مایه افتخارما،بابا تو دیگه کی هستی ترین موجود عالم،خودصفا،اندوفا،دارنده انواع واقسام شفا،ضدجفا، یاری گر ضعفا،معلم الخلفا......


موضوعات مرتبط: سرگرمی.. ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, | 9:9 بعد از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |

چهار دانشجو که به خودشان اعتماد کامل داشتند یک هفته قبل از امتحان پایان ترم به مسافرت رفتند و با دوستان خود در شهر دیگر حسابی به خوشگذرانی پرداختند.
اما وقتی به شهر خود برگشتند متوجه شدند که در مورد تاریخ امتحان اشتباه کرده اند و به جای سه شنبه، امتحان دوشنبه صبح بوده است.
بنابراین تصمیم گرفتند استاد خود را پیدا کنند وعلت جا ماندن از امتحان را برای او توضیح دهند.
آنها به استاد گفتند: ما به شهر دیگری رفته بودیم که در راه برگشت لاستیک خودرومان پنچر شد و از آنجایی که زاپاس نداشتیم تا مدت زمان طولانی نتوانستیم کسی را گیر بیاوریم و از او کمک بگیریم، به همین دلیل دوشنبه دیر وقت به خانه رسیدیم.»…..

استاد فکری کرد و پذیرفت که آنها روز بعد بیایند و امتحان بدهند.
چهار دانشجو روز بعد به دانشگاه رفتند و استاد آنها را به چهار اتاق جداگانه فرستاد و به هر یک ورقه امتحانی را داد و از آنها خواست که شروع کنند….

آنها به اولین مسأله نگاه کردند که ۵ نمره داشت. سوال خیلی آسان بود و به راحتی به آن پاسخ دادند…..

سپس ورقه را برگرداندند تا به سوال ۹۵ امتیازی پشت ورقه پاسخ بدهند که سوال این بود:
کدام لاستیک پنچر شده بود….؟!!!

 


موضوعات مرتبط: مطالب خواندنی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, | 9:2 بعد از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |


۱- بجوئید تا بیابید و بدانید با زحمت و تلاش چیزی را از دست نمیدهید (اسوپ، افسانه‌نویس یونانی)

۲- برنامه‌های توسعه مدیریتی ما در محل کار صورت می‌گیرد نه درکلاسهای مختلف آموزشی. (ژوزف شرسن)

۳- ترجیح می‌دهم که ملتم به سیاست‌های اقتصادی من بخندند تا اینکه از ولخرجیهایم گریان شوند. (پادشاه سوئد)

۴- برای آنکه مدیر شوید باید از پایین شروع کنید استثناء هم وجود ندارد. (هنری بلاک)

۵- با هشت ساعت کار صادقانه در روز می‌توانید به ریاست برسید و روزی ۱۲ ساعت کار کنید. (رابرت فراست)

 


موضوعات مرتبط: مطالب خواندنی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, | 8:45 بعد از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |

 

کارهای زیاد اما وقت کمی برای انجام دارید. شاید شما هم در اطراف خود افرادی را دارید که همه کارهای خود را به خوبی و بدون استرس انجام می‌دهند و وقت هم کم نمی‌آورند. آن‌ها می‌توانند به خوبی خانواده، شغل، کار‌ها و سرگرمی‌های خود را مدیریت کنند و در آخر هفته نیز به کارهای شخصی خود برسند. چگونه این کار‌ها را انجام می‌دهند؟ معجون سحرآمیزی دارند که رو نمی‌کنند؟

خیر. این انرژی کاملا زمینی و معمولی است. همه کارهایی که انجام می‌دهید یا نمی‌دهید را ما عادت فرض می‌کنیم و این عادت‌ها باعث می‌شوند در زندگی عقب بمانید. این عادت‌های بد از کجا منشا می‌گیرند؟ مسلما شما انسان بد یا تنبلی نیستید و بدون شک دوست ندارید در انتهای روز احساس خستگی بیش از حد داشته باشید....

 


موضوعات مرتبط: مطالب خواندنی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 6 اسفند 1392برچسب:, | 9:29 بعد از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |

سلام به همه ی دوستانی که به وبلاگ سر زدن                                                                                                                                                                                                    امروز میخوام جواب معمای"اگه شما حسابدارید معما رو حل کنید رو براتون بگذارم"لطفا برای دیدن جواب به ادامه مطلب بروید


موضوعات مرتبط: سرگرمی.. ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 6 اسفند 1392برچسب:, | 8:56 بعد از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |

 

ژاپن : به شدت مطالعه می کند و برای تفریح ، ربات می سازد.

مصر : درس می خواند و هر از گاهی علیه حسنی مبارک ، در و پنجره دانشگاهش را می شکند.

هند : او پس از چند سال درس خواندن ، عاشق دختر زیبایی می شود و همزمان برادر دوقلویش را که سال ها گم شده بود ، پیدا می کند ؛ سپس ماجرای عاشقانه و أکشن (ACTION) پیش می آید و سرانجام آن دو با هم عروسی می کنند و همه چیز به خوبی و خوشی تمام می شود.

عراق : مدام به تیرها و خمپاره های تروریست ها جاخالی می دهد و در صورت زنده ماندن ، درس می خواند.

چین : درس می خواند و در اوقات فراغت ، مشابه یک مارک معروف خارجی را می سازد و با یک دهم قیمت جنس اصلی می فروشد.

گینه بیسائو : او منتظر است تا اولین دانشگاه کشورش افتتاح شود تا به همراه بروبچ هم قبیله ای درس بخواند.

کوبا : او چه دلش بخواهد و چه نخواهد ، یک کمونیست است و باید با سواد باشد و همین طور باید برای طول عمر فیدل کاسترو و جزجگر گرفتن جمیع رؤسای جمهوری آمریکا دعا کند.

پاکستان : او به شدت درس می خواند تا در صورت کسب نمره ممتاز ، به عضویت القاعده یا گروه طالبان در بیاید.

اوگاندا : درس می خواند و در اوقات بیکاری بین کلاس ، چند نفر از قبیله تونسی را می کشد.

انگلیس : نسل دانشجوی انگلیسی در حال انقراض است و احتمالأ تا پایان دوره کواترناری ، منقرض می شود ، ولی آخرین بازماندگان این موجودات هم درس می خوانند.

ایران : عاشق تخم مرغ است! سر کلاس عمومی ، چرت می زند و سر کلاس اختصاصی ، جزوه می نویسد! سیاسی نیست ، ولی سیاسی ها را دوست دارد. معمولأ لیگ تمام کشورهای بالا را دنبال می کند! عاشق عبارت "خسته نباشید" است ؛ البته نیم ساعت مانده به آخر کلاس. هر روز دو پرس از غذای دانشگاه را می خورد و هر روز به غذای دانشگاه بد و بیراه می گوید! او سه سوته عاشق می شود ؛ اگر با اولی ازدواج کرد که کرد و إلا سیکل عاشق شدن و فارق شدن او بارها تکرار می شود! جزء قشر فرهیخته جامعه محسوب می شود ؛ ولی هنوز دلیل این موضوع مشخص نشده که چرا صاحب خانه ها جان به عزرائیل می دهند اما اجاره منزل به دانشجو نه؟!

 


موضوعات مرتبط: سرگرمی.. ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 6 اسفند 1392برچسب:, | 11:23 قبل از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |

 

معنای واقعی زندگی در کاشتن درختی است که انتظار نشستن زیر سایه اش را نداشته باشید.(هندرسن)

هنگامیکه  نتايج کنکور و آزمون هاي دولتي و آزاد مشخص شده است و پذيرفته شدگان متعدد و مختلف در مراکز آموزش عالي و دانشگاه ها با هزار و يک دغدغه جديد از قبيل تامين شهريه، آينده شغلي، مناسب بودن رشته، کيفيت آموزشي دانشگاه و.... مواجه هستند. خيلي از پذيرفته شدگان در دانشگاه هاي آزاد، پيام نور، روزانه و شبانه دولتي بايد براي رشته هاي دانشگاهي ثبت نام و انتخاب واحد کنند که کمترين آشنايي قبلي با اين رشته و آينده آن نمي دانند. رشته حسابداري از جمله رشته هاي دانشگاهي است که در هر سه چهار نوع دانشگاه هاي داخلي(آزاد، پيام نور، دولتي و غير انتفاعي) موجود مي باشد و ده ها هزار جوان ايراني در حال تحصيل در اين رشته هستند. و هر سال صدها نفر از آنان فارغ التحصيل شده و جماعتي چند برابر مجددا در اين رشته پذيرفته شده و به خيل دانشجويان کشور اضافه مي شوند. اما واقعا رشته حسابداري چيست و حسابدار چه کاري انجام مي دهد و فارغ التحصيل اين رشته چه قابليتي دارد. حسابداري يک سيستم است که در آن فرآيند جمع آوري، طبقه بندي، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهيه گزارشهاي مالي و صورتهاي حسابداري در شکل ها و مدلهاي خاص انجام مي گيرد. تا افراد ذي نفع...

 


موضوعات مرتبط: مطالب خواندنی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 6 اسفند 1392برچسب:, | 10:40 قبل از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |

 

هفت اصل بيل گيتس

 

«بيل گيتس»، رئيس «مايکروسافت»، در يک سخنراني در يکي از دبيرستان‌هاي آمريکا، خطاب به دانش‌آموزان گفت: «در دبيرستان خيلي چيزها را به دانش‌آموزان نمي‌آموزند». او هفت اصل مهم را که دانش‌آموزان در دبيرستان فرا نمي‌گيرند، بيان كرد.

 

 


به گزارش ايسنا، اصول بيل گيتس به اين شرح است:

 

اصل اول: در زندگي، همه چيز عادلانه نيست، بهتر است با اين حقيقت کنار بياييد.

 

اصل دوم: دنيا براي عزت نفس شما اهميتي قايل نيست. در اين دنيا از شما انتظار مي‌رود که قبل از آن‌که نسبت به خودتان احساس خوبي داشته باشيد، کار مثبتي انجام دهيد.

 

اصل سوم: پس از فارغ‌التحصيل شدن از دبيرستان و استخدام، کسي به شما رقم فوق‌العاده زيادي پرداخت نخواهد کرد. به همين ترتيب قبل از آن‌که بتوانيد به مقام معاون ارشد، با خودرو مجهز و تلفن همراه برسيد، بايد براي مقام و مزايايش زحمت بکشيد.

 

اصل چهارم: اگر فکر مي‌کنيد، آموزگارتان سختگير است، سخت در اشتباه هستيد. پس از استخدام شدن متوجه خواهيد شد که رئيس شما خيلي سختگيرتر از آموزگارتان است، چون امنيت شغلي آموزگارتان را ندارد.

اصل پنجم: آشپزي در رستوران‌ها با غرور و شأن شما تضاد ندارد. پدر بزرگ‌هاي ما براي اين کار اصطلاح ديگري داشتند، از نظر آنها اين کار «يک فرصت» بود.

 

اصل ششم: اگر در کارتان موفق نيستيد، والدين خود را ملامت نکنيد، از ناليدن دست بکشيد و از اشتباهات خود درس بگيريد.

 

اصل هفتم: قبل از آنکه شما متولد بشويد، والدين شما هم جوانان پرشوري بودند و به قدري که اکنون به نظر شما مي‌رسد، ملال‌آور نبودند.

 

 


موضوعات مرتبط: مطالب خواندنی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 4 اسفند 1392برچسب:, | 7:45 بعد از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |

رتبه 1 ارشد سال 92 ،   موسی جوانی قلندری    از دانشگاه صنعت نفت

لطفاخود را معرفی نمایيد؟
موسی جوانی قلندری
بفرمائيد از چه دانشگاهی مدرک کارشناسی گرفتيد و با چه رتبه ای و با چه معدلی ؟
دانشگاه صنعت نفت تهران ، 19.10 ،رتبه یک حسابداری
با رتبه بدست آمده در کنکور کارشناسی ارشد چه درصدهایی را زده اید ؟
حسابرسی: 80
حسابداری مالی: 74.07
حسابداری صنعتی: 61.4
زبان : 52.22
ریاضی و آمار: 65.83
چه عواملی را در قبولی کنکور خود موٍثر می دانيد ؟
روزی حلال پدر و مادر، زحمات اساید و دوستان
مطالعه برای قبولی در کنکور را از چه زمانی شروع و طی چه مدت ساعت درس خواندید ؟

از 11 تیرشروع به مطالعه ی جدی کردم و روزانه حدود 3 ساعت بصوت مفید مطالعه می کردم

 

 

  رتبه 2 ارشد سال 91 ، فائزه اکبری، دانشگاه تهران

ریاضی و آمار:74.36
زبان عمومی و تخصصی:0
حسابداری مالی:83.33
حسابداری صنعتی:66.67
حسابرسی:88.33
میانگین:65.26
معدل موثر:19.57

 

کمی خود را معرفی کنيد.

فائزه اکبری ، فارغ التحصیل رشته حسابداری از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

تاریخ دقيق شروع درس خواندن برای کنکور ارشد را به یاد دارید؟ کمی توضيح دهيد.

حقیقتا از سال اول دانشگاه به قبولی در کنکور کارشناسی ارشد فکر میکردم. به همین دلیل ازهمان ابتدا سعی میکردم درسها را بطور کامل و جدی بخونم. از تابستان قبل از

کنکور در کلاسها شرکت میکردم و همراه با کلاسها پیش می آمدم. اما به طور جدی از اول مهرماه شروع به خواندن کردم با این توضیح که بیشتر درسها واسم جنبه مرور و

تست زنی داشت تا یادگیری.

نحوه درس خواندن شما از روزی که شروع کردید تا روز کنکور به چه شکلی بود؟ آیا برنامه خاصی داشتيد ؟

در برنامه ام هر روز چهار درس وجود داشت، که تقریبا سه تادرس را میخواندم و یکی را تست میزدم. حسابداری مالی رو میتونم بگم هر روز میخواندم. البته هرچه جلوتر میرفتیم

تعداد درسهایی که تست میزدم بیشتر می شد.

تقریبا روزی چند ساعت درس ميخواندید ؟

اوایل به طور میانگین روزی 6 ساعت میخوندم ولی دیگه دوماه آخر تقریبا 8 ساعت.

آیا در درس خاصی ضعيف بودید؟ و چگونه ضعف خود را برطرف کردید ؟

درس حسابداری صنعتی واسم یه کم سخت بود. با شرکت در کلاسهای آقای دکتر وافی سعی کردم این ضعف برطرف بشود.

آیا در مدتی که برای کنکور ميخواندید باکسی هم مشاوره ميکردید؟

بله، از رتبه های برتر سالهای قبل راهنمایی میگرفتم

 

آیا این کار را مفيد و موثر ميدانيد؟

خیلی زیاد، آنها راهی که قرار بود ما طی کنیم را یکبار با موفقیت طی کرده بودند و از شیوه مطالعه و تجربه هایی که کسب کرده بودند ما را مطلع می کردند.

کلاس رفتن و آزمون دادن چقدر کمکتون کرد؟ آیا به کسی هم این کلاسها و آزمون دادنها رو پيشنهاد ميکنيد؟

به نظرم اولین چیز بعد از خواستن خودمون، اساتید خوب هستند که با شرکت در کلاسهایشان بتوانیم به یک فهم و درك کامل از درس برسیم.

در درجه اول یادگیری خوب شکل دهنده موفقیت آدم هاست. تا به علم لازم نرسیم هیچ وقت نمیتوانیم موفق بشویم.

در مورد آزمون هم میتوانم اینطور بگویم که با شرکت در آزمونها هم برنامه بهتری میتوانیم واسه خودمون بریزیم و با بودجه بندی آزمونها پیش برویم و هم اینکه با چندین بار

شرکت در آزمونها زمان لازم واسه هر درس را متوجه شویم که در کنکور از این بابت ضرر نکنیم. بله حتما توصیه میکنم

 

رتبه 3 ارشد سال 91 ، زینب لطفی عاقل، دانشگاه تهران

 

ریاضی و آمار:67.52
زبان عمومی و تخصصی:1.11
حسابداری مالی:86.67
حسابداری صنعتی:90
حسابرسی:61.67
میانگین:64.01
معدل موثر:19.76

 

کمی خود را معرفی کنيد.

زینب لطفی عاقل، فارغ التحصیل از دانشگاه تهران در سال 1931

تاریخ دقيق شروع درس خواندن برای کنکور ارشد را به یاد دارید؟ کمی توضيح دهيد.

فکر میکنم به صورت کاملا جدی از اواخر تیرماه شروع کردم که مصادف بود با شروع کلاسهای موسسه

نحوه درس خواندن شما از روزی که شروع کردید تا روز کنکور به چه شکلی بود؟ آیا برنامه خاصی داشتيد ؟

میتونم مدت زمان درس خوندنم رو به چند بازه تقسیم کنم که توی هر بازه برنامه درسی خاصی رو دنبال میکردم. اولین بازه تابستان بود که بیشتر صرف کلاس رفتن و

یادگیری شد و همیشه سعی میکردم با کلاس پیش برم و هر مبحثی تموم میشد خلاصه برداری میکردم و تست میزدم.

دومین بازه مهر تا دی بود که میتونم بگم بیشتر از 80 % زمان درس خوندنم تست زدن بود و خوب چون کلاسهای موسسه تموم شده بود با آزمونهای آزمایشی پیش میرفتم،

اولش جزوه هام رو دوره میکردم و بعد تست میزدم، اما دیگه آخرا فقط خلاصه هام رو دوره میکردم و تست میزدم.

سومین بازه بهمن ماه بود که اولش فقط تستهای علامتدار رو میزدم و نکته هایی که قبلا یادداشت کرده بودم رو دوره میکردم. هفته آخر هم تست کنکور چندسال آخر رو

میزدم و روز آخر هم خلاصه هام رو دوره کردم.

تقریبا روزی چند ساعت درس ميخواندید ؟

من هیچ وقت آهسته و پیوسته پیش نمیرفتم، بعضی روزها اصلا نمیرسیدم که درس بخونم اما بعضی روزها خیلی میخوندم مثلا 10 ساعت اما به طور میانگین میتونم بگم

روزی 5 ساعت.

آیا در درس خاصی ضعيف بودید؟ و چگونه ضعف خود را برطرف کردید ؟

بله میتونم بگم درس حسابرسی خیلی اذیتم میکرد و ضعفم رو هم با کلاس رفتن و تست زدن تا حدودی تونستم برطرف کنم

 

آیا در مدتی که برای کنکور ميخواندید باکسی هم مشاوره ميکردید؟

بله، بایکی از دوستانم که یکی از رتبه های تک رقمی کنکور 90 بود.

آیا این کار را مفيد و موثر ميدانيد؟

بله، چون من اولش نمیدونستم حتی باید به چه شکلی شروع کنم، بعدش هم در طول مدت درس خوندن احتیاج به راهنمایی کسی داشتم که این مراحل رو قبلا طی کرده

باشد.

کلاس رفتن و آزمون دادن چقدر کمکتون کرد؟ آیا به کسی هم این کلاسها و آزمون دادنها رو پيشنهاد ميکنيد؟

کلاسهایی که میرفتم خیلی تقویتم کردن، هم به لحاظ درسی و هم به لحاظ روحی و همون طور که بین صحبتهام گفتم برنامه ریزی من با کلاسها و آزمون هام جهت

میگرفت. من در دوران تحصیل دانشجوی خوبی بودم اما لازم دیدم که کلاس برم بنابراین به همه این کلاسها رو پیشنهاد میکنم

 


موضوعات مرتبط: مطالب خواندنی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 4 اسفند 1392برچسب:, | 6:23 بعد از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |

سه تا دوست هر كدام 100تومن ميدن به فروشنده كه يك توپ 300توماني بخرند

اما فروشنده پس از عذر خواهي ميگه كه اشتباه كرده و توپ 250تومن بوده

بنابراين 50تومن به اون سه نفر بدهكار ميشه

به هركدوم 10 تومن ميده كه جمعا 30تومن ميشه

و چون پول خورد نداشته 20تومن مابقي رو ميندازه صندوق صدقه

حالا با اين حساب اين سه نفر هر كدوم 90تومن پول دادن كه ميشه 270تومن با 20تومني كه فروشنده درون صندوق صدقه انداخت ميشه 270+20=290حالا اين مبلغ با 300تومن اوليه 10تومن تفاوت داره

شما بگيد كه اون 10تومن كجا رفت؟

  لطفا جواباتونو تو قسمت نظرات بنویسید

 


موضوعات مرتبط: سرگرمی.. ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 4 اسفند 1392برچسب:, | 2:53 بعد از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |

کافیه سیم جارو برقی رو جمع کنی ! اون موقع است که آشغالا یکی یکی خودشونو بهت نشون بدن!

ﺍُﺩﮐﻠﻦ 200 ﻫﺰﺍﺭ ﺗﻮﻣﻨﯽ ﻣﯿﺰﻧﯽ 3 ﺳﺎﻋﺘﻢ ﺑﻮﺵ ﻧﻤﯿﻤﻮﻧﻪ ! بعد یه ﺳﯿﮕﺎﺭ 200 ﺗﻮﻣﻨﯽ ﻣﯿﮑﺸﯽ ﺗﺎ 3 ﺭﻭﺯ ﺑﻮﺵ ﻣﯿﻤﻮﻧﻪ...!

دقیقا وقتی داری با بابات راجع به گرفتن ماشین حرف میزنی ، همون لحظه تلویزیون یه برنامه پخش میکنه درمورد تاسف بارترین تصادف های تاریخ بشر با ماشین !
کلی هم به خانواده ها توصیه میکنه

همیشه توی تاکسی اون کسی که اون ته نشسته ، زودتر پیاده میشه!

1 هفته رژیم حرفه ای شما با 1 ساعت پرخوری بر می گرده!

هندزفری رو اتو هم بکشیم بعد دو دقیقه گره می خوره!

اگه اسمت میرزا شمس الدین گل کلمیان هم باشه ، وقتی میخوای ایمیل یاهو درست کنی میگه قبلا با این اسم ساخته شده!

اگر همه دنیا تأییدت کنن اون یه نفری که باید تأیید کنه نمی کنه!

سایز سنگ فرش های پیاده رو یه جوریه که نمی تونی توشون منظم راه بری...

کیلو کیلو آلبالو و آناناس و هلو و پرتقال تو یخچال باشه نمی خورین !
اما یه رانی که میخری گیر میدی به اون تیکه میوه که تهش مونده ! دلت میخواد با کلید درش بیاری !

اگه تنها باشی همه ماشینا خالیه ، اما اگه دونفر باشید 60 تا ماشینم بیاد فقط جا برای 1 نفر دارن ! چرا ؟!

وقتایی که با خودت تقلب می‌بری ، امتحان مثه آب خوردنه ، وقتی نمی‌ بری امتحان میشه در حد آزمون دکتری !

موقع رایت کردن سی دی یا 300 مِگ خالی می مونه یا 5 مگ زیاد میاد که چون یه دونه فایله کاریشم نمی تونی کنی !

یک ساعت اضافه می خوابی تا دو روز خوابت نمیاد ، یک ساعت کمتر میخوابی تا دو روز خواب آلودی !

زمانی اون چیزی که آرزومون بوده رو به دست میاریم که دیگه آرزومون نیست !


موضوعات مرتبط: مطالب خواندنی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 6 اسفند 1392برچسب:, | 4:42 قبل از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |

۱- دارایی اموال یا منابع اقتصادی به یک موسسه را دارایی می گویند .مانند وجه نقد ،زمین و ساختمان ، مطالبات موسسه و سر قفلی ، دارایی ها را بر

حسب مدت نقد شدن و یا قابل لمس بودن یا نبودن آنها می توان در ۵ گروه زیر طبقه بندی کرد .

الف – دارایی جاری: وجه نقد و نیز سایر دارائی های موسسه که تا یک سال یا یک دوره عملیاتی بتواند به پول تبدیل شده و یا مصرف شوند را دارایی های جاری می گویند

. پول نقد ، موجودی کالا و مواد ، اسناد در یافتنی ، حسابهای دریافتنی ( یعنی طلب های کوتاه مدت موسسه که سفته یا برات آن وجود ندارد ) و پیش پرداخت ها نمونه هایی

از دارایی های جاری اند . دارایی های جاری چرخه حیات اقتصادی موسسه را تضمین می کنند به همین جهت به آنها « سرمایه در گردش » نیز می گویند هر چند در برخی تعاریف

دیگر سرمایه در گردش به تفاضل دارایی جاری و بدهی جاری اطلاق می گردد.

ب- دارایی ثابت: آن بخش از دارایی های موسسه که دارای عمر مفیدی بیش از یکسال هستند و برای انجام امور و عملیات موسسه خریداری شده اند نه برای فروش ،

دارائی های ثابت موسسه نامیده می شوند . مانند ماشین آلات ، زمین و ساختمان و تجهیزات .

ج- دارایی های نامشهود: دارائی های که به لحاظ فیزیکی قابل لمس نیستند و در تولید و فروش کالا یا خدمت مورد استفاده قرار می گیرند مانند : علائم تجاری ،

حق الاختراع و حق الامتیاز ، سر قفلی

...............


موضوعات مرتبط: آموزشی.. ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 13 اسفند 1392برچسب:, | 11:38 بعد از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |