فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

امور اقتصادی | تدبیر اقتصاد
سرگرمی | پزشکی
آفاق | بیست تولز
فونت زيبا ساز
مصاحبه کوتا با نفرات برتر کنکور ارشد حسابداری91و92

رتبه 1 ارشد سال 92 ،   موسی جوانی قلندری    از دانشگاه صنعت نفت

لطفاخود را معرفی نمایيد؟
موسی جوانی قلندری
بفرمائيد از چه دانشگاهی مدرک کارشناسی گرفتيد و با چه رتبه ای و با چه معدلی ؟
دانشگاه صنعت نفت تهران ، 19.10 ،رتبه یک حسابداری
با رتبه بدست آمده در کنکور کارشناسی ارشد چه درصدهایی را زده اید ؟
حسابرسی: 80
حسابداری مالی: 74.07
حسابداری صنعتی: 61.4
زبان : 52.22
ریاضی و آمار: 65.83
چه عواملی را در قبولی کنکور خود موٍثر می دانيد ؟
روزی حلال پدر و مادر، زحمات اساید و دوستان
مطالعه برای قبولی در کنکور را از چه زمانی شروع و طی چه مدت ساعت درس خواندید ؟

از 11 تیرشروع به مطالعه ی جدی کردم و روزانه حدود 3 ساعت بصوت مفید مطالعه می کردم

 

 

  رتبه 2 ارشد سال 91 ، فائزه اکبری، دانشگاه تهران

ریاضی و آمار:74.36
زبان عمومی و تخصصی:0
حسابداری مالی:83.33
حسابداری صنعتی:66.67
حسابرسی:88.33
میانگین:65.26
معدل موثر:19.57

 

کمی خود را معرفی کنيد.

فائزه اکبری ، فارغ التحصیل رشته حسابداری از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

تاریخ دقيق شروع درس خواندن برای کنکور ارشد را به یاد دارید؟ کمی توضيح دهيد.

حقیقتا از سال اول دانشگاه به قبولی در کنکور کارشناسی ارشد فکر میکردم. به همین دلیل ازهمان ابتدا سعی میکردم درسها را بطور کامل و جدی بخونم. از تابستان قبل از

کنکور در کلاسها شرکت میکردم و همراه با کلاسها پیش می آمدم. اما به طور جدی از اول مهرماه شروع به خواندن کردم با این توضیح که بیشتر درسها واسم جنبه مرور و

تست زنی داشت تا یادگیری.

نحوه درس خواندن شما از روزی که شروع کردید تا روز کنکور به چه شکلی بود؟ آیا برنامه خاصی داشتيد ؟

در برنامه ام هر روز چهار درس وجود داشت، که تقریبا سه تادرس را میخواندم و یکی را تست میزدم. حسابداری مالی رو میتونم بگم هر روز میخواندم. البته هرچه جلوتر میرفتیم

تعداد درسهایی که تست میزدم بیشتر می شد.

تقریبا روزی چند ساعت درس ميخواندید ؟

اوایل به طور میانگین روزی 6 ساعت میخوندم ولی دیگه دوماه آخر تقریبا 8 ساعت.

آیا در درس خاصی ضعيف بودید؟ و چگونه ضعف خود را برطرف کردید ؟

درس حسابداری صنعتی واسم یه کم سخت بود. با شرکت در کلاسهای آقای دکتر وافی سعی کردم این ضعف برطرف بشود.

آیا در مدتی که برای کنکور ميخواندید باکسی هم مشاوره ميکردید؟

بله، از رتبه های برتر سالهای قبل راهنمایی میگرفتم

 

آیا این کار را مفيد و موثر ميدانيد؟

خیلی زیاد، آنها راهی که قرار بود ما طی کنیم را یکبار با موفقیت طی کرده بودند و از شیوه مطالعه و تجربه هایی که کسب کرده بودند ما را مطلع می کردند.

کلاس رفتن و آزمون دادن چقدر کمکتون کرد؟ آیا به کسی هم این کلاسها و آزمون دادنها رو پيشنهاد ميکنيد؟

به نظرم اولین چیز بعد از خواستن خودمون، اساتید خوب هستند که با شرکت در کلاسهایشان بتوانیم به یک فهم و درك کامل از درس برسیم.

در درجه اول یادگیری خوب شکل دهنده موفقیت آدم هاست. تا به علم لازم نرسیم هیچ وقت نمیتوانیم موفق بشویم.

در مورد آزمون هم میتوانم اینطور بگویم که با شرکت در آزمونها هم برنامه بهتری میتوانیم واسه خودمون بریزیم و با بودجه بندی آزمونها پیش برویم و هم اینکه با چندین بار

شرکت در آزمونها زمان لازم واسه هر درس را متوجه شویم که در کنکور از این بابت ضرر نکنیم. بله حتما توصیه میکنم

 

رتبه 3 ارشد سال 91 ، زینب لطفی عاقل، دانشگاه تهران

 

ریاضی و آمار:67.52
زبان عمومی و تخصصی:1.11
حسابداری مالی:86.67
حسابداری صنعتی:90
حسابرسی:61.67
میانگین:64.01
معدل موثر:19.76

 

کمی خود را معرفی کنيد.

زینب لطفی عاقل، فارغ التحصیل از دانشگاه تهران در سال 1931

تاریخ دقيق شروع درس خواندن برای کنکور ارشد را به یاد دارید؟ کمی توضيح دهيد.

فکر میکنم به صورت کاملا جدی از اواخر تیرماه شروع کردم که مصادف بود با شروع کلاسهای موسسه

نحوه درس خواندن شما از روزی که شروع کردید تا روز کنکور به چه شکلی بود؟ آیا برنامه خاصی داشتيد ؟

میتونم مدت زمان درس خوندنم رو به چند بازه تقسیم کنم که توی هر بازه برنامه درسی خاصی رو دنبال میکردم. اولین بازه تابستان بود که بیشتر صرف کلاس رفتن و

یادگیری شد و همیشه سعی میکردم با کلاس پیش برم و هر مبحثی تموم میشد خلاصه برداری میکردم و تست میزدم.

دومین بازه مهر تا دی بود که میتونم بگم بیشتر از 80 % زمان درس خوندنم تست زدن بود و خوب چون کلاسهای موسسه تموم شده بود با آزمونهای آزمایشی پیش میرفتم،

اولش جزوه هام رو دوره میکردم و بعد تست میزدم، اما دیگه آخرا فقط خلاصه هام رو دوره میکردم و تست میزدم.

سومین بازه بهمن ماه بود که اولش فقط تستهای علامتدار رو میزدم و نکته هایی که قبلا یادداشت کرده بودم رو دوره میکردم. هفته آخر هم تست کنکور چندسال آخر رو

میزدم و روز آخر هم خلاصه هام رو دوره کردم.

تقریبا روزی چند ساعت درس ميخواندید ؟

من هیچ وقت آهسته و پیوسته پیش نمیرفتم، بعضی روزها اصلا نمیرسیدم که درس بخونم اما بعضی روزها خیلی میخوندم مثلا 10 ساعت اما به طور میانگین میتونم بگم

روزی 5 ساعت.

آیا در درس خاصی ضعيف بودید؟ و چگونه ضعف خود را برطرف کردید ؟

بله میتونم بگم درس حسابرسی خیلی اذیتم میکرد و ضعفم رو هم با کلاس رفتن و تست زدن تا حدودی تونستم برطرف کنم

 

آیا در مدتی که برای کنکور ميخواندید باکسی هم مشاوره ميکردید؟

بله، بایکی از دوستانم که یکی از رتبه های تک رقمی کنکور 90 بود.

آیا این کار را مفيد و موثر ميدانيد؟

بله، چون من اولش نمیدونستم حتی باید به چه شکلی شروع کنم، بعدش هم در طول مدت درس خوندن احتیاج به راهنمایی کسی داشتم که این مراحل رو قبلا طی کرده

باشد.

کلاس رفتن و آزمون دادن چقدر کمکتون کرد؟ آیا به کسی هم این کلاسها و آزمون دادنها رو پيشنهاد ميکنيد؟

کلاسهایی که میرفتم خیلی تقویتم کردن، هم به لحاظ درسی و هم به لحاظ روحی و همون طور که بین صحبتهام گفتم برنامه ریزی من با کلاسها و آزمون هام جهت

میگرفت. من در دوران تحصیل دانشجوی خوبی بودم اما لازم دیدم که کلاس برم بنابراین به همه این کلاسها رو پیشنهاد میکنم

 




موضوعات مرتبط: مطالب خواندنی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 4 اسفند 1392برچسب:, | 6:23 بعد از ظهر | نویسنده : نسرین مریدی |